طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی

طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی


حتما برای شما هم سوال ایجاد شده که چرا مغازه هایی که اجناس مشابه دارند از نظر سطح فروش نسبت به هم فرق دارند. خریدار با چشم خود خرید می کند بنابراین فضای مغازه یکی از مهمترین عناصر در فروش و سودآوری محسوب می شود.

این ها را گفتیم تا در خصوص طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی صحبت کنیم و بگوییم که طراحی سه دکوراسیون فروشگاهی یعنی چه و قرار است چه هدفی برای آن دنبال شود.

طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی چیست ؟

وقتی قرار است یک طراحی به صورت سه بعدی انجام شود یعنی از جدیدترین متدهای روز دنیا در اجرای یک طرح استفاده می شود. طراحی سه بعدی به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کند و در کنتراست رنگ ها اثربخشی خوبی دارد و دکوراسیون از وضعیت فلت خارج می شود.

در واقع اگر به طرح های سه بعدی دقت کنید، مهمترین ویژگی آنها وجود یک کاراکتر اصلی در قلب طرح است و با کمی اغراق نیز همراه است. در هر صورت طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی باید با ساز و کار فروشگاه و اجناس یکی باشد.

 

نحوه اجرای طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی

نحوه اجرای طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی

بیشتر بخوانیم : یخچال ویترینی

انواع طراحی سه بعدی دکوراسیون به چه صورت است ؟

طراحی سه بعدی دکوراسیون در انواع مختلفی دیده می شود. مثلاً یکی از بخش هایی است که نیاز به طراحی سه بعدی دارد ویترین است. مشتری با دیدن ویترین ترغیب به ورود به مغازه می شود و کمی اغراق در طراحی ویترین می تواند در جذب مشتری کمک زیادی داشته باشد.

به طور کلی مشتری به داخل مغازه می آید تا ببیند محصولی که پشت ویترین قرار دارد به چه صورت است. ویترین های سه بعدی معمولاً از طرح های نامتقارن استفاده می کنند و خطای دید خطی بخش مهمی از طراحی ویترین و دکوراسیون فروشگاهی محسوب می شود. البته که دکور زیبا و چشمگیر برای این ویترین ها نقش بسیار مهمی دارد.

مثلاً نوع دیگر از طراحی سه بعدی فروشگاهی وجود دارد که تنها مربوط به سقف فروشگاه است و از المان های نور در سطح وسیع استفاده می شود به طوری که فروشگاه بزرگتر از حد معمول به نظر می رسد این ایده ها برای طراحی سه بعدی دکوراسیون سبب می شود تا محصولات فروشگاهی اهمیت زیادی داشته باشند.

بگذارید یک مثال جالب در مورد طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی در بخش درب ورودی برای شما بزنیم. استفاده از نورپردازی های رنگی برای درب ورودی فروشگاه بسیار گزینه خوبی است. رنگ هایی که برای درب ورودی استفاده می شود به واسطه ترکیب با صفحه نمایش ان وی تبلیغات کار میتواند نظر مخاطب را بیشتر جلب کند.

از سوی دیگر استفاده از المان های مشهور سبب می شود تا ذهنیت مشتری به اصل بودن جنس بیشتر شود. درب ورودی یکی از بخش های مهم فروشگاه است و معمولاً ورود و خروج آسان به واسطه درب ها از موارد پر اهمیت محسوب می شود.

نحوه اجرا طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی چگونه است ؟

وقتی صحبت از نحوه اجرا طراحی سه بعدی دکوراسیون می شود اولین موضوع سط چیدمان است! در واقع زمانی می توان یک طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی را خوب در نظر داشت که تصمیم گیری در خصوص اصول چیدمان برای آن به خوبی رعایت شده باشد و تنها استفاده از یک سری کاراکترهای پیچیده برای فروشگاه که نحوه چیدمان را زیر سوال میبرد اشتباه است.

مثلاً نیاز است که قفسه بندی های عمودی و افقی بر اساس سطح داخلی فروشگاه صورت بگیرد در این شرایط نوع قفسه و حتی طرحی که برای قفسه در نظر گرفته می شود بیار مهم است. اصول فروشگاهی نشان می دهد که دکوراسیون های داخلی بر اساس موقعیتی که دارند اجرا می شوند و نمی توان یک نسخه را برای همه فروشگاه ها پیچید.

نحوه طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی به این صورت است که در ابتدا موقعیت فروشگاه و متراژ آن مشخص می شود، سپس نوبت به طرح داخلی دیواره ها و همینطور استفاده از المان های جذاب است. بسیار مهم است که موقعیت فروشگاه از نظر نحوه اجرا مدنظر قرار بگیرد.

مزیت های طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی

وقتی طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی صورت بگیرد اتفاقات زیر برای فروشگاه مورد نظر رخ خواهد داد:

1- فضای فروشگاه به صورت بهینه استفاده می شود.
2- مشکلات مربوط به عبور و مرور برای فروشگاه های کوچک برطرف می شود.
3- بخشی از چیدمان به واسطه سلیقه افراد تغییر می کند.
4- از جدیدترین ایده های روز دنیا برای طراحی سه بعدی فروشگاهی استفاده می شود.
5- اجناس در موقعیت مستقیم دید مشتری قرار می گیرند. قدرت دید به واسطه طراحی سه بعدی دکوراسیون به خوبی ارزیابی می شود.
6- با طراحی سه بعدی دیوار قدرت در فروشگاه ایجاد می شود و بالاترین تاثیر را در بر می گیرد.

 

مزایای طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی

مزایای طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی

بیشتر بخوانیم : طراحی فروشگاه با هدف جذب مشتری

آموزش طراحی سه بعدی فروشگاهی

مهمترین اصل برای طراحی سه بعدی قسمت راست مغازه است! بر اساس تحقیقات صورت گرفته 90 درصد از مشتریان به محض ورود به مغازه به سمت راست خود توجه می کنند و این در ناخودآگاه افراد دیده می شود و سمت راست فروشگاه مشهور به دیوار قدرت است و بالاترین تاثیر را در برداشت اول برای مشتری دارد.

البته که این رویکرد سبب می شود تا نوع چیدمان برای سمت راست مغازه با دقت بیشتری صورت بگیرد. در آموزش طراحی سه بعدی فروشگاهی شرایط به این صورت است که در ابتدا طرح کلی از فضای فروشگاهی ترسیم می شود.

سپس نقاط مخفی مشخص می شود تا پروسه المان بندی و نورپردازی در این بخش ها اجرا شود . در بخش دیگر دسته بندی درستی از محصولات دیده می شود که وابسته به سطح تقاضای بالای محصولات است و بهتر است بیشترین میزان توجه در طراحی مربوط به این بخش باشد.

هزینه اجرای طراحی سه بعدی دکوراسیون به چه صورت است ؟

برآورد هزینه طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی بستگی به نوع طرح دارد. طرح اولیه بر اساس سبک کار پیش بینی می شود. هرچه سبک کار قوی تر باشد هزینه بیشتر است.

سپس عناصری که نیاز به بعد سازی دارند قیمت گذاری میشوند، شبیه سازی صورت می گیرد و فضای داخل فروشگاه بررسی می شود. دید کلی مشتری نسبت به فضای دکوراسیون نیز بخشی از قیمت محسوب می شود

نکته پایانی

در طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی مسیر حرکت مشتری بسیار مهم است و به نوعی سبب می شود زودتر ذهن مشتری خوانده شود.

 

طراحی سه بعدی فروشگاهی چیست ؟

وقتی قرار است یک طراحی به صورت سه بعدی انجام شود یعنی از جدیدترین متدهای روز دنیا در اجرای یک طرح استفاده می شود. طراحی سه بعدی به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کند و در کنتراست رنگ ها اثربخشی خوبی دارد و دکوراسیون از وضعیت فلت خارج می شود…

لطفا به اين مطلب امتياز دهيد

آموزش طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی به چه صورت است؟

مهمترین اصل برای طراحی سه بعدی دکوراسیون قسمت راست مغازه است! بر اساس تحقیقات صورت گرفته 90 درصد از مشتریان به محض ورود به مغازه به سمت راست خود توجه می کنند و این در ناخودآگاه افراد دیده می شود و سمت راست فروشگاه مشهور به دیوار قدرت است و بالاترین تاثیر را در برداشت اول برای مشتری دارد.

لطفا به اين مطلب امتياز دهيد

هزینه اجرای طراحی سه بعدی دکوراسیون فروشگاهی به چه صورت است ؟

برآورد هزینه طراحی سه بعدی دکوراسیون بستگی به نوع طرح دارد. طرح اولیه بر اساس سبک کار پیش بینی می شود. هرچه سبک کار قوی تر باشد هزینه بیشتر است.

لطفا به اين مطلب امتياز دهيد

لطفا به اين مطلب امتياز دهيد

طراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *